September 2022 - Nyt SAMSON GROUP distributionsnetværk i Norge

SAMSON GROUP styrker sin tilstedeværelse i Norge ved at indgå aftale om distribution for mærkerne SAMSON og PICHON med følgende forhandlere: Fron Traktor Service AS, Solberg Mek Verksted AS, Røsholt Maskin AS og Ritro as.

SAMSON GROUP’s intension er at styrke tilstedeværelsen og nærheden i Norge. Det er derfor med glæde at koncernen kan offentliggøre det nye distributionsnetværk i Norge. De fire forhandlere og SAMSON GROUP A/S har indgået aftale om distribution for begge brands, SAMSON og PICHON, med start fra 1. september 2022.

Norge – også et fremtidigt marked for SAMSON GROUP

En nøjagtig tildeling af gylle og møg har fået øget fokus for mange norske brugere. I lyset af stigende kunstgødningspriser og øget fokus på miljø, er maksimal udnyttelse af gylle og møg som en naturlig ressource af stadig større vigtighed for bedrifternes totaløkonomi og afgrødernes næringsforsyning.

Ved at vælge det rigtige gødningsudstyr opnår de norske brugere økonomiske og miljømæssige fordele.

SAMSON og PICHON har været på det norske marked i mange år og er kendt for deres funktionalitet og driftssikkerhed

Fælles værdier og ambitioner

”Alle ovenstående forhandlere er kendt for at have stærkt fokus på service og backup. Dette var essentielt for os som producent og leverandør. Vi deler værdier med disse forhandlere” siger Lars Poulsen Area Export Sales Manager for Norge ved SAMSON GROUP.

For at sikre at forhandlerne kan supportere kunderne og produkterne vil SAMSON GROUP løbende afholde træning for forhandlerne i salg, anvendelse, service og reservedele.

Fron Traktor Service AS, Solberg Mek Verksted AS, Røsholt Maskin AS og Ritro as udtaler følgende (på originalsprog norsk):

Jon Torgersen Fron Traktor Service AS udtaler: ”Produktene passer godt inn i vårt firma sin strategi og produktportefølje, som i all hovedsak retter seg mot landbruket og landbruksentreprenører i Innlandet fylke. Det er viktig for oss, og vi vil ha stort fokus på, å gi også tidligere kunder av SAMSON og PICHON produkter god hjelp med deler og teknisk bistand. Vi har også tidligere i flere år vært forhandlere av PICHON og er slik godt kjent med produktene.

Vi vil til enhver tid ha et godt utbygd delelager, samt et godt system for service på produktene. Gjennom våre avdelinger på Vinstra, Tynset og Stange vil vi være godt forberedt til å yte en god service til våre kunder.”

Roy Solberg udtaler ”at Solberg Mek er meget fornøyd med att har inngått eit samarbeid med SAMSON og PICHON. Denne utvidelsen av produktsortiment passer veldigt bra inn i resten av vårt system.

Vi har også tidligere vert forhandlere av PICHON og har god erfaring med produktet og har eit godt utbygd delelager og service på produktene.”

Røsholt Maskin er svært fornøyd med å inngå samarbeid med SAMSON og PICHON. Denne utvidelsen av vårt produktsortiment sammenfaller godt med vår utvidelse av forretningen med ny avdeling på Hokksund. Å kunne levere de fremste produkter innen gjødselhåndtering er en styrke for oss. Dette er en svært viktig produktkategori som gir gode synergier med vår satsning på Krone gressutstyr sier Nils Jakob Røsholt.

”Som et ledd i vår utvidelse og nysatsning, kan vi stolt proklamere at vi nå har inngått et samarbeid med SAMSON og PICHON og deres velrenommerte gjødselprodukter. Dette er et godt kjent kvalitetsprodukt som utvilsomt vil bidra til å komplettere vårt sortiment og sammenfaller godt med den sterke økningen vi har hatt med Krone gressutsyr de to siste årene.

Med vår nyetablering på Steinkjer i tillegg til avdelingen på Fosen, vil vi nå kunne tilby disse premium produktene sammen med deler og service fra Møre og nordover” sier Richard Leikvang hos Ritro as.

Om SAMSON GROUP

SAMSON GROUP A/S består af produktionsselskaberne SAMSON AGRO A/S, SAMSON AGRO SASU og SAMSON AGRO Sp. z o.o samt handelsselskaberne Samson Agrolize A/S og Samson Agrolize AB. Gruppen ejer mærkerne SAMSON og PICHON og er en ledende europæisk leverandør af maskiner og udstyr til håndtering af husdyrgødning, slam, kompost og lignende.

SAMSON GROUP har “state-of-the-art” produktionsenheder in Danmark, Frankrig og Polen og sælger sine produkter gennem et veletableret netværk af forhandlere.