November 2023 - SAMSON præsenterer sin nye serie af slæbeskobomme på Agritechnica

SAMSON udvider sin serie af redskaber til udbringning af naturgødning med tilføjelsen af en ny serie med Slæbe Sko Bomme, SAMSON TSB. Denne teknologi gør det muligt at udbringe gylle meget præcist og giver en bedre udnyttelse af jordens næringsstoffer. I en kontekst, hvor landbrugets miljøpåvirkning er en international prioritet, er SAMSON stolt over at kunne præsentere denne nye løsning på AGRITECHNICA. Takket være dens unikke design lover SAMSON et bedre flow, TSB følger jordens konturer bedre og giver meget præcis udbringning.

2 versioner, der lever op til kravene på små og store bedrifter

Slæbeskobommen fås i to versioner: TSB1 (1 lodret fordeler) og TSB2 (2 lodrette fordelere). Aktuelt fås TSB-serien med en arbejdsbredde mellem 7,50 m og 24 m samt med mange unikke funktioner. TSB fås med forskellig arbejdsbredde, som passer til kundernes behov, når det gælder systemer med plejespor og markplanlægning. Derved kan naturgødningen udbringes, hvor der er behov for det. Bommens design gør det nemt at integrere den på alle typer af gyllevogne, uanset om de er nye eller allerede er i brug. Fra græsarealer til stubmarker, korn og andre afgrøder, så er TSB kendetegnet ved dens fleksibilitet. Den sikrer præcis udbringning af naturgødning i overfladen og kan anvendes i alle jordtyper.

Fremragende tilpasning til jordens konturer, selv i bakket terræn

"Vi har testet ydelsen på denne serie i flere år sammen med vores internationale kunder. Bommen er blevet anvendt under krævende forhold, af forskellige brugere og under forskellige betingelser fra land til land. Blandt det, vi ønskede at opnå, var evnen til at følge markens konturer en prioritet," udtaler Niels Hagemann Haubjerg, Head of Product Management hos SAMSON GROUP. Bommens design sikrer ensartet udbringning af naturgødning, selv i bakket eller ujævnt terræn. Som ekstraudstyr til TSB2 modellen tilbyder SAMSON et aktivt kontursystem. Denne teknologi frigør bommens vinger, så de tilpasses markens konturer uden begrænsning.

Praktisk, effektivt og omkostningsbesparende design

"SAMSONs design af slæbesko er patenteret. Teknikken er udviklet til at kombinere høj ydeevne med minimal vedligeholdelse. Således viser en slidindikator føreren, hvornår den midterste sliddel har nået endt levetid. Den er nem at skifte, og det tager under et minut", siger Niels Hagemann Haubjerg. Den midterste sliddel sikrer et konstant jordtryk i hele levetiden. Endvidere er formen på gylledysen udviklet med henblik på at forbedre naturgødningsflowet. Der kan opnås præcision selv ved høj kapacitet.

Få mere at vide, se TSB1 og TSB2 modellerne på SAMSON Group standen på AGRITECHNICA: Hal 23 / Stand A32.